A Magyar Telekom Nyrt. 151/2003. Korm.rendelet alapján, a Korm.rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év
„kötelező jótállást” (garanciát) biztosít fogyasztóval* kötött szerződés esetén, a jogszabálynak megfelelően, ami azt jelenti, hogy a jótállási időtartamon belül, rendeltetésszerű használat mellett felmerült hibáért a Telekom helytállni köteles, kivéve, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ez kiegészülhet a gyártó által vállalt további jótállási időtartammal, a gyártó által meghatározott feltételek szerint („kiegészítő/korlátozott jótállás”).1
A Magyar Telekom Nyrt. a vállalkozással* kötött szerződés esetén a 151/2003. Korm.rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre 1 év jótállást vállal.
Fogyasztó*: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Magyar Telekom Nyrt. által biztosított, kötelező jótállás
A 151/2003. Korm.rendelet rendelkezései szerint, a Rendelet mellékletében meghatározott termékekre a fogyasztóval kötött szerződés esetén:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év
kötelező jótállás vonatkozik.
10 000 forintnál alacsonyabb összegért értékesített termékeknél abban az esetben vállalunk jótállást, ha a gyártó az adott termékkel kapcsolatban önkéntesen biztosítja azt, ekkor a jótállási feltételeket a gyártó határozza meg.
A gyártó által vállalt kiegészítő jótállás
(Változó időtartamú, jellemzően 12 hónap)
A kötelező jótállási idő a gyártó vállalása alapján kiegészülhet önkéntesen vállalt további jótállással, melynek feltételeit az egyes termékek, gyártók weboldalán, használati útmutatójában és/vagy honlapunkon tüntetjük fel.
Korlátozott vagy kiegészítő jótállás
A gyártó által – a jogszabályban előírt, kötelezően biztosítandó jótálláson túlmenően – vállalt önkéntes kiegészítő jótállás feltételeit az adott termék gyártója határozza meg. A jótállást szabályozó, nem kötelező jogszabályi rendelkezések e körben nem alkalmazandók. Ezen típusú gyártói jótállás általában „korlátozott” vagy „kiegészítő jótállásként” kerül megjelölésre.
Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülékre, termékre vonatkozó 1,2 illetve 3 év kötelező jótállási időtartam utáni, további 12 hónapos időtartamra vállalja. Ennek időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától. A készülék tartozékaira, alkatrészeire pedig nem terjed ki a kiegészítő jótállás.
A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.
A készülékre vonatkozó jótállás jellegéről és részletes feltételeiről kötelező jótállás esetén a Jótállási jegyen, illetve az egyes termékek és gyártók weboldalán, ügyfélszolgálatunkon és honlapunkon tájékozódhat.
Felhívjuk a figyelmed, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a kellék- illetve termékszavatosság körében téged megillető jogosultságoktól függetlenül megilletnek.
Teljes körű és korlátozott jótállás
Korlátozott jótállás: csak a készülékre vonatkozik, annak tartozékaira nem.
Teljes körű jótállás: a készülékre és a készülékcsomagban lévő tartozékokra is kiterjed. A készülékre vonatkozó jótállás jellegéről a Jótállási jegyen illetve egyes termékek weboldalán, honlapunkon tájékozódhatsz. A kiegészítő (teljes körű vagy korlátozott) jótállás időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállása nem indul újra, függetlenül a javítás módjától.
Mikor kezdődik a jótállási idő?
A jótállási, szavatossági idő a terméknek a fogyasztó részére történő átadás napjával kezdődik.
Őrizd meg a jótállási jegyet és az eredeti számlát!
Jótállási igényedet a vásárolt termékhez mellékelt jótállási jeggyel érvényesítheted a jótállási jegyen rögzített feltételek szerint, ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizd meg. Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni. A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy átadásának az elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
Jótállási jegy hiányában az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - számlát vagy nyugtát – szükséges bemutatni és ezzel érvényesíthetőek a jótállásból eredő jogok.
Milyen jótállási igényeim lehetnek?
A jótállási igények feltételeit alapvetően a jótállási jegy határozza meg, jogszabály alapján a kötelező jótállás hatálya alatt - választásod szerint - az alábbi igényekkel élhetsz:
kérhetsz kijavítást vagy kicserélést, kivéve ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelheted az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy pedig a hibát a Telekom költségére is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhatsz.
További feltételeket a jótállási jegyén találhatsz.
A gyártó által vállalt kiegészítő/korlátozott jótállás feltételeit a gyártó határozza meg.